måndag 11 april 2011

Ambulans!


Igår kväll drog smärtorna igång ordentligt. Jag försökte härda ut men tillslut var det bara att lägga ner det projektet. Jag ringde ambulansen. Jag fick smärtstillning direkt, däremot var det fullt på sjukhuset så jag valde att kämpa på iaf. Killarna var verkligen hur gulliga som helst, dom förstod att det inte alltid är så lätt att leva med Endometrios. Det ska gudarna veta. När jag har så här in i norden ont önskar jag inte ens min värsta fiende hemska saker. Men enligt läkarna på Sundsvalls sjukhus sitter smärtorna i huvudet, jag bara inbillar mig att det gör så ont så att jag svimmar...hahahaha....dom skulle inte ens klara en ynka dag med skiten ska jag säga. Nu har jag iaf fått en tid så jag åker in om en timme för ytterligare smärtlindring. Sist jag låg inne fick jag en spruta som funkade hyfsat bra, Toradol, det är dikklofenak intra muskulärt. Nu orkar jag inte avreagera mig mer...Hoppas ni alla får en underbar dag och att ni slipper ha smärtor och elende. Puss & Kram hela dàn

6 kommentarer:

  1. Uscha stackare jag lider med dig gumms.. Sorry att jag inte hann ställa upp för dig imorse.. Jag va mitt uppe i ett personalbyte..
    Hoppas det snart går över.. styrkekramar till dig.. p&k Gamla grannen

    SvaraRadera
  2. Pytonormar&Ruggugglor!
    Men du ar seg, och det ar tur det, för det art inte vem som helst som skulle klara av att leva med det dar helvtet runt knutarna..
    Det spelar inte nagon roll om lakarna tycker att smartorna sitter i huvudet, för oavsett asikt handlar det om att de tillsammans med dig ska kunna hitta en smartlindring om an inte bot som fungerar.Psykosomatiska smartförklaringar, ar populart att anvanda aven hos tandlakare sörru...
    Hoppas att dagen blir lattare vad den lider, K&K!

    SvaraRadera
  3. Tack kära vänner! Det värmer gott ska ni veta. Ja när livet suger på detta vis då roar sig Sarah med att släppa en fis. MOOHHAAAAAA

    SvaraRadera
  4. Tycker så synd om dig och vet precis hur du har det! Du måste skaffa ny läkare som har ngt i huvudet! Kram!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag återigen krävt en remiss till Uppsala eftersom hela läkaerteamet i Sundsvall har gaddat ihop sig. Idag när jag kom in till gyn med vidriga endo kramper/smärtor sa jag (som vanligt) att jag inte pallar en undersökning utan smärtstillning. Hon vägrade ge mig ngt innan hon undersökt trots att jag är stammis och känner igen mina endosmärtor. Jag vill ju helst slippa de förbannade undersökningarna som bara gör saken mycket värre. Jag är ju svimfärdig efter varje gång. Dessutom kallade läkaren mig för Sandra 2 ggr. Jag fick genomlida undersökningen, det tog en timme till innan jag fick Toradol sprutan. Hade jag fått den innan hade dom inte ens behövt lägga in mig. Ja herre gud vilka stolpskott asså. Tur att man är en positiv person. När jag kommer ner till Uppsala måste vi ses Cecilia. Min syrra bor där också. Kramis

    SvaraRadera
  6. Här får du famnen full av Änglakramar från en Endosyster!!! <3

    SvaraRadera