fredag 15 april 2011

Stolpskott!



Dagen efter ambulansen varit här åkte jag in till Kvinnokliniken på Sundsvalls sjukhus. Jag hade så fruktansvärt ont så jag var svimfärdig. Jag kände igen smärtan och visste att jag behövde smärtlindring som jag inte har hemma. Sist jag var inne fick jag en spruta som heter Toradol, den i kombination med Alvedon funkade ganska bra. Jag vill väldigt ogärna göra undersökning eftersom det är hemskt för mig. Det gör så fruktansvärt ont både under och efter. Så jag hade hoppats slippa undersökningen, men inte då. Smärtlindring innan undersökningen var inte att tänka på trots att jag verkligen bad om det. Jag blir så jävla ledsen, att dom inte fattar. Jag åker verkligen INTE in på sjukhus för att det är kul, det är något jag verkligen hatar. Men när man ligger i fosterställning och skriker av ren smärta gör jag vad som helst för att bli av med den. Den här gången jag var in tryckte jag på att jag verkligen vill ha en remiss till Uppsala där dom är experter på Endometrios. Eftersom inte Sundsvalls läkarna kan hjälpa mig så vore det ju toppen om jag kunde få komma dit. Men då då fick jag till svar att smärtan sitter i huvudet och att allt kommer bli så bra bara jag går en KBT kurs. HAHAHAHAHA jag skulle vilja se den läkare som skulle orka med ens en ynka dag med sådan smärta som jag upplever när det är som värst. Då skulle jag tala om för dom att ryck upp dig, smärtan är bara psykisk. Jag blir så förbannad så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Varför kan inte läkare hjälpa en istället? Sen idag var jag med Elin till läkaren här på vårdcentralen för hennes ärr på hälen. Hon har haft smärta sen olyckan hände för 1,5 år sedan. Nu har vi anmält till försäkringsbolaget pga att ärret gör ont och är fult. Den läkaren bara sa att vi skulle avvakta, men hallå! Hon har avvaktat i 1,5 år nu...SUCK!! Sen sa hon att Elin skulle undvika tryck mot ärret. Jaha, men hur gör vi då frågade jag eftersom Elin spelar fotboll. Läkaren råd var att vi skulle hitta skor som inte ligger på ärret. Jössös, jag fattar ingenting där heller. Hur tänker hon då?
Så!! Nu har jag fått avreagera mig lite. Vården i Västernorrland suger sååååååå hårt, man blir fan galen vilka stolpskott det finns.

3 kommentarer:

  1. Det är så sjukt! Du är på så fel ställe som det bara går. Att undersöka någon när man har sån smärta är ju fel fel fel!!

    Önskar jag kunde hjälpa dig på något vis..

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack Cecilia!! Jag hade önskat att jag kunde hjälpa dig. Men jag har inte gett upp. Jag SKA ner till Uppsala. Tänker inte tolerera hur mycket som helst. Jag har inte förstått varför jag ska behöva genomlida undersökningar när jag VET att det inte är något knas på äggstockarna. Dom kan ju iaf inte hitta endo med ultraljud.

    SvaraRadera
  3. Men fy fasen. Ibland undrar man om folk är riktigt klok =(

    SvaraRadera