tisdag 22 februari 2011

ÅRE :)





Tjolahopp! Nu är vi äntligen i Åre. Lördagen bjöd på en lång bilfärd, men när vi kom fram till stugan blev vi på bra humör. Vilken fin stuga, helt nyrenoverat. Passar oss perfekt. Söndagen blev det skidåkning i Åre. Lite ringrostiga var nog jag och Rebecka, men det blev hur bra som helst tillslut. Runt 17 tiden körde jag Fredrik till tåget, han var tyvärr tvungen att åka hem och jobba i 3 dagar. Måndag blev det Duved (där vi för övrigt bor). Backarna där passade Rebecka perfekt. Elin gillade stolsliften för den har vindskydd. Föret var underbart. Tyvärr var det nästan storm och snö, men det gjorde inget. På em åkte vi till Åre chokladfabrik, tjejerna blev överlyckliga när man fick provsmaka gratis hehe. Sen tog vi en sväng till Åre torg, Intersport och köpte oss Buffrar. Senare på kvällen läste jag på Aftonbladet om olyckan, vilken j*vla tur att vi inte var i Åre och åkte. Jössös, det är verkligen min värsta tänkbara mardröm att en lift ramlar ner...Usch! I dag tisdag var det strålande sol, klarblå himmel, men väldigt kallt. Vi klädde på oss lager på lager och trotsade kylan, vi skulle bara ut i backen. Det blev Rödkullen (Åre). Elin ville testa gondolliften upp till toppen. När vi skulle gå in i "ägget" kom helt plötsligt Italiens landslag, aha! Tjejerna har redan kommit för träning. KUL! I morgon ska vi förhoppningsvis få se Anja och gänget på Intersport. Spritpenna inköpt för en autograf...Vi hörs igen!

1 kommentar:

  1. Det basta av min skoltid, var de lite nonchalant palagda extra lediga veckorna i Are."Om du lovar att skolarbetet inte blir lidande" hette det; och det lovade jag val...
    Trevlig fortsatt semester basta ni, jag önskar jag hade varit dar:D!
    Knús í hús!

    SvaraRadera