onsdag 2 maj 2012

Så less!

Idag var jag på det ångestladdade sjukhuset. Jag får en sådan klump i halsen varje gång jag måste till läk på Kvinnokliniken. Denna gång var det "bara" ett rutin besök, slapp iaf undersökningen. Men som vanligt går man därifrån med gråten i halsen och super besviken. Det beslutades att jag ska börja med ett nytt läkemedel "Provera". Saken är bara att största biverkning är viktökning, jag som verkligen INTE är värd att gå upp fler kilon eftersom jag har gått ner 7 kg på 3 månader ÄNTLIGEN!! Så, ni förstår att jag velar, ska jag välja att det finns en pytte liten chans att få bort smärtan, samtidigt som jag riskerar att bli ännu fetare och äckligare. Eller låta det vara som det är nu med vidrig smärta ungefär 3 veckor i månaden? Jag blir galen...Men det var även ett bra besök hos min nya sjukgymnast, hon VILL hjälpa mig, att jag ska få må bättre till skillnad från de andra stolpskotten. Jag kommer att få TENS som en smärtlindring. Plus att hon är den enda som verkligen förstår mina besvär och varför jag mår som jag mår. Enligt henne ska jag absolut INTE pressa mig så hårt vad gäller motionen, jag FÅR verkligen inte fortsätta röra mig om jag får ont, det förvärrar bara allt. Alla andra jag träffat har ju sagt helt tvärtom att det bara är bra om jag fortsätter fast det gör ont...Hon förklarade att det är som att riva upp ett sår om jag fortsätter, jag ska bara träna lite i taget och sluta tvärt om jag får ont. Jag kommer verkligen lyssna på henne i fortsättningen. Hon är en gud ;) Jag kommer även ta till kryckorna och Saccrobältet vid längre promenader för att avlasta bäckenet så mycket som möjligt.
Nu ska jag göra min hemläxa, träna bäckenbotten plus core regionen så att jag får upp stabiliteten för vidare träning. Vilken dag, PUH!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar